מה ההבדל בין קידום אורגני (SEO) לקידום ממומן (PPC) במנועי חיפוש?

מה ההבדל בין קידום אורגני (SEO) לקידום ממומן (PPC) במנועי חיפוש?

מה ההבדל בין קידום אורגני (SEO) לקידום ממומן (PPC) במנועי חיפוש?

 

שתי שיטות השיווק הדיגיטליות גם ה- SEO וגם ה- PPC מהוות כלי לגיוס קהל מקוון, לידים ולקוחות פוטנציאליים ובכך גם דרך להגדלת המכירות של העסק. שתי השיטות מייצרות תנועה לאתר שלך, הכרה של העסק שלך ללקוחות חדשים ואפשרות למיתוג העסק באופן שמתאים לך. אם כן, מה ההבדל בין שתי השיטות? מתי נשתמש בכל אחת מהן ואיך הן יכולות להשפיע על העסק שלכם?*

*מאחר ונתח השוק של Google הוא כ- 97% אתייחס במאמר בעיקר לGoogle

SEO (Search Engine Optimization)

SEO או במילים אחרות קידום אורגני זהו תהליך שאמור לגרום לתנועה אורגנית וטבעית של לקוחות פוטנציאליים להגיע לאתר שלך. כעסק קטן או בינוני או עסק שרק עכשיו התחיל את פעילותו יש לכם דרך ארוכה לטפס ולהגיע לפסגה, המאבק להגיע לדף הראשון הוא ארוך ומורכב ובהתחשב בכך שרוב המחפשים באינטרנט לוחצים בסופו של דבר על שלושת התוצאות הראשונות שמתקבלות חשוב לקבל דירוג גבוה מ-Google ושיהיה מעל המתחרים של.

על מנת לקבל דירוג גבוה יש צורך בפעולות רבות ובכך לשפר את המיצוב שלכם מול Google או מול האלגוריתמים של Google. אופטימיזציה שמיועדת למנועי חיפוש היא הדרך האורגנית והטבעית לדירוג גבוה ולמעשה Google לא גובה על כך כסף. זה תהליך ארוך שיכול לקחת כמה חודשים – בין חצי שנה לשנה, תלוי בתחרותיות של השוק, באופי הארגון ורמת הקידום כמובן.

אז מה משפיע על קידום האתר שלך?

הקידום האורגני הוא מסע ארוך טווח של שיפור מתמיד של האתר שלכם, ישנם כמה גורמים המשפיעים על הדירוג והקידום של האתר:

  • מחקר מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלנו
  • אופטימיזציה של דפי האתר למנועי חיפוש
  • מאמרים מקצועיים הרלוונטיים למילות המפתח שלנו
  • בניית קישורים חיצוניים ופנימיים

הקמת אתר אינטרנט, בלוג מקצועי או כתיבת מאמרים חסרת תועלת אם היא אינה כוללת תהליך SEO. בסופו של דבר אם אין לך מבקרים באתר ההשקעה על האתר אינה שווה דבר.

PPC) Pay Per Click)

זהו פרסום מקוון במנועי החיפוש, Google  במקרה זה, שנעשה בשיטת תשלום לפי לחיצה Pay Per) Click) ומאפשר למפרסמים להציג הודעות שלהם בראש התוצאות והחיפושים המבוקשים מעל מודעות שמופיעות באופן אורגני. המודעות מתבססות על מילות המפתח ומאפשרות למפרסמים להביא קהל רלוונטי לאתר אינטרנט. קמפיין יעיל של PPC מאפשר להביא קהל ממוקד לאתר על פי חיתוכים מדוייקים של אופי הקהל, איזורים גאוגרפיים, שעות פעילות, מגדר ועוד. המפרסם הוא זה שקובע את עלות הקמפיין על ידי כך שהוא קובע תקציב יומי.

השגת לקוחות פוטנציאליים ומכירות מיידיות

ניהול קמפיין של PPC מביא לתוצאות מיידיות, מאפשר מעקב ומדידה של התוצאות – עלות לכל פניה או עלות של רכישה של המוצרים. תוך כמה שעות בעזרת קמפיין איכותי ונכון ניתן להגיע לאחד מהמקומות הראשונים בדף הראשון של Google כמעט בכל מילת מפתח הרלוונטית לעסק שלכם ואתם אלה שקובעים את מחיר העלות המקסימלית לקליק ואת התקציב היומי\חודשי של הקמפיין. ניתן למדוד את החזר ההשקעה (ROI) על כל קמפיין שיוקם. פרסום בשיטה זאת לא יעלה את הדירוג של האתר בGoogle אבל בהחלט יכול לקדם את העסק ולהביא זרימת לקוחות לאתר וסגירת עסקאות.

 מיקוד ודיוק

בקמפיינים של PPC ניתן להגיע לדיוק גבוה ברמת היעדים שלכם. ניתן לבנות מספר קמפיינים ומספר מודעות למספר מילות מפתח הרלוונטיות לעסק. בכל אחת מהן ניתן לבנות מספר מודעות ולהפנות אותן לדף נחיתה רלוונטי. ניתן לצמצם ולדייק את טווח הלקוחות ע"י בחירה באזורים גאוגרפיים ספציפיים, ניתן לצמצם קהל יעד על פי גיל, מיגדר, נושאי התעניינות ועוד ובכך למקם את הקמפיין לקהל היעד המדויק ביותר של העסק.

ניתן להפנות את הלקוח ישירות לשיחת טלפון שאותו תקבע בקמפיין או ישירות להודעת טקסט (SMS) או כניסה ישירה לכל דף נחיתה שתיצור אם זה כחלק מהאתר שלך או סתם דף נחיתה חיצוני.

 מדידות ודיווחים מדויקים

Google Ads ו- Google Analytics מאפשרים מדידה מדויקת ויום יומית של תוצאות הפרסום הממומן (PPC) ובכך מאפשרים לכם לתקן ולשנות את הקמפיינים שלכם בכל רגע בו תרצו, מאפשר לכם אופטימיזציה של הקמפיין והתהליך ובכך לשפר את יעילות הפרסום של עסק. זה מאפשר לדעת באמת כמה עלה לכם להביא את הלקוח או את העיסקה.

מהם החסרונות של פרסום ב- PPC:
  • קמפיין PPC עשוי להיות יקר, הוא מחייב תשלום על כל כניסה לאתר אבל אין ערבות שאותו לקוח פוטנציאלי שנכנס הוא גם לקוח הבא שגם יקדם איתך עסקים. כל אחד יכול להקליק על הפרסום שלך גם המתחרים אבל בסוף היום אתה תצטרך לשלם על כך.
  • מחיר הקליק יכול להשתנות בהתאם לרמת התחרות באותו הרגע ובכך גם להשפיע על זמן החשיפה באותו יום ב-Google ומספר הלקוחות שיכנסו לאתר שלך. 
  • זמן הפרסום שלך במנוע החיפוש הוא מוגבל מאוד וכמובן תלוי בתקציב היומי שלך.
לסיכום:

שתי השיטות לשיווק דיגיטלי ברשת גם הקידום האורגני (SEO) וגם הקידום הממומן (PPC) חשובים מאוד לקידום האתר שלכם. ה- SEO חשוב יותר לטווח הארוך כאשר הוא בנוי על תהליך ארוך בו עושים אופטימיזציה לאתר לאורך זמן ובכך מגדילים את הציון והדרוג של האתר ומגדילים את התנועה באתר. שיטה זאת משבחת את נכסי הלקוח לאורך זמן. בשיטה זאת אין צורך לשלם ישירות לGoogle ועלות היחידה היא לאותה חברה שמקדמת את האתר. השיטה השניה, ה- PPC מאפשרת לחברות קטנות או לחברות חדשות להגיע בזמן קצר למקומות גבוהים ביותר במנוע החיפוש של Google אך התשלום לGoogle נעשה על פי מחיר הקליק וכמות הקליקים היומית (ע"י קביעת תקציב יומי ועלות מקסימלית לקליק). בשיטה זאת אין השפעה של דירוג הנכס מול Google לאורך זמן. שתי השיטות מאפשרות לבנות קהל מקוון, זרימה לאתר אינטרנט וסגירת עסקאות אך בדרך שונה.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *